


Johtajia kautta aikain.
1.(http://www.huffingtonpost.com/laurence-rees/7-secrets-of-hitlers-charisma_b_3104664.html)
2.(http://www.globalsecurity.org/military/world/europe/fi-kekkonen.htm)
3. (http://www.neontommy.com/news/2012/12/steve-jobs-yacht-impounded)
4. (http://www.quote-coyote.com/quotes/authors/t/margaret-thatcher/)
Pohdimme johtajuuden tulevaisuutta historian kautta. Jos nykyiseen johtamismalliin on päästy tietyssä ajassa, kuinka nopeasti digitalisaatio ja robosaatio vaikuttaa seuraavien vuosikymmenien johtamiseen? 1900-luvulla alkoi jonkintasoisen omien oikeuksien löytäminen ja puolustaminen. Ennen tätä johtajalla oli hyvin paljon nykyisestä poikkeavaa valtaa kun taas nykyään johtajalta vaaditaan kokonaisuuksien hallitsemista ja ihmislähtöisempää työtä. Työntekijät ovat hyvin tietoisia oikeuksistaan ja mikä on johtajalta oikein ja mikä väärin. Ay-liikkeiden johdosta työntekijät ovat järjestäytyneet omien alojen liittoihin.,
Automatisaation lisääntyessä pohdimme, tarvitaanko johtajia yhä samalla tavalla kun aiemmin? Mielestämme kyllä. Robotti tuskin pystyy koskaan korvaamaan muun muassa kahden ihmisen välistä vuorovaikutusta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti